Monday 6 April 2015

Gangguan Ketika Tidur

Saya sering diganggu sama ada pada waktu siang, atau pun ketika sedang tidur...
Biasanya kalau tidur malam, punyalah payah nak lelapkan mata,
Lebih teruk lagi kalau kaki saya direntap,
Atau terasa seperti seseorang sedang memerhatikan saya dari satu sudut
Rasa takut, meremang bulu roma,
Bunyi benda terjatuh ke lantai
Tidur tersentak-sentak

Tapi, ada sekali dua badan terasa dihimpit, jika tidur mengiring rasa dipeluk pulak.

Biasanya kalau dihimpit, badan kita pasti sukar nak bergerak, nak jerit pun tak boleh,
Caranya, mula-mula gerakkan hujung jari dulu (untuk buka kunci / melepaskan diri daripada dihimpit)
Kalau dah boleh gerakkan jari, serta-merta jin tu akan lepaskan kita
Terus azan dan baca surah-surah (Ayatul Kursi, 3 Qul, etc)

Bila tidur, mimpi pula yang bukan-bukan,
Mimpi berada di tempat yang sangat kotor
Mimpi berada di tempat gelap
Mimpi melihat sesuatu menyerupai manusia, tetapi sangat tinggi, sangat tegap, sangat besar
Mimpi yang tak senonoh
Mimpi binatang (kucing, ular, buaya)

Dulu, perkara-perkara di atas sering berlaku pada saya.
Tapi, sejak saya amalkan solat Tahajud, amalkan ayat-ayat Quran, amalkan bacaan manzil, sedikit-sedikit ia mula menghilang.

Baru-baru ni pun mula dengar bacaan manzil lebih 3 kali sehari dengan MP3,
Sekali dengan membaca manzil, sekali lepas subuh, sekali lepas maghrib,
Minum air doa, pakai minyak kasturi,
Lepas tu baca Bismillah 6 setiap kali lepas solat fardhu,
Dan baca doa usir jin...
In sha Allah, ia sangat membantu.

Pengalaman kita kongsi sama-sama.

No comments:

Post a Comment